Daar zijn we weer!

23 juni 2021 - Pretoria, Zuid-Afrika

We zijn inmiddels twee weken samen en het gaat echt goed! De eerste stress is bij ons voorbij en het genieten begint. Siph is de afgelopen week als een bloem opengegaan. Zijn ogen hebben een glinstering, hij wordt ondeugend, zoekt de grenzen op en heeft heel veel humor! Het is een geweldig mannetje. Ook richt hij zich steeds meer op Hartger, waar hij eerst vooral de steun bij Carolien zocht. Het eten is nog wat lastig, wilde perse de controle houden en nu gaat het steeds een beetje beter als hij alleen met Caro eet. Veel geduld...en liefde!

Fain vindt het ook leuk, maar geeft ook aan dat hij de band nog wat zoekt. Siph spreekt volop Engels en dat maakt het toch voor Fain soms nog wat lastig. Siph leert voorzichtig al wat Nederlandse woordjes als pantoffels, opa en oma, plassen etc.

De 'simpele' dingen als avondeten of even naar de winkel worden steeds meer gezellige momenten met z'n vieren. En wat ons echt charmeert, is dat hij de hele dag kletst. Stil is Siph zelden tot nooit. Hij babbelt de hele dag, vraagt veel bevestiging, een goed teken...

De zes appartementen hier zitten nu allemaal vol met stellen en kinderen (2 Nederlandse, 1 Belgische en 3 Finse families). Ook dat is goed voor Siph en Fain. Er is elke dag wel interactie en iets of iemand om mee te spelen. Dat is echt heel fijn in ons kleine wereldje hier.

Gisteren was Fain jarig en dat hebben we met iedereen een feestje gevierd, taart op z'n Nederlands! Dat was erg leuk, aangezien je met elkaar in dezelfde schuit zit. We maken er hier iets gezelligs van. Iedereen had ook een kadootje geregeld voor Fain, in wat voor vorm dan ook. Hartverwarmend.

Met een Nederlands stel, naast ons, zijn we afgelopen zondag naar een bistro met speeltuin geweest. Daar hebben de kids even kunnen uitleven. In de buurt waar wij zitten, is het redelijk veilig. Dus we gaan er af en toe op uit. Toch moet je altijd alert blijven. En dat is toch iets anders dan rondlopen in Nederland.

Siph in bad!

Met ballonnen spelen!

Spelen met vrienden!

Online met de klas!

Verjaardag vieren!

Gebroeders!Koekeloeren!Bad!Op bed!Bad!Boeven...Weer de trap!Bistro!Bistro!Taart!Verjaardag!Birdview!De trap...Met Nathan en Renzo!Even vieren!Even met z'n twee...Birthday!Boterham!Wat zijn de plannen?Speeltuin!Klimrek!

1. Hauffman-Engelen:
    24 juni 2021
    Zo mooi te zien hoe Siph aan jullie gehecht is. We zien het hier live in Zuid-Afrika 😊 Op zo een korte tijd is hij samen met jullie aan een super avontuur begonnen en dat is prachtig! Ook fijn om te zien hoe alle kinderen hier samen spelen en plezier maken.
    Groetjes van jullie Belgische bovenburen xxxx
  2. Klasien:
    25 juni 2021
    Geweldige foto's. 😀

Fijn dat het zo goed gaat met jullie.. geniet nog even daar... We hopen jullie gauw te zien in het mooie Wapserveen..