Mooie, emotionele en ook spannende dag!

10 juni 2021 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gisteren was dan de grote dag! Om 09.00 uur werden we opgehaald door een chauffeur van Abba, de stichting hier in Zuid-Afrika. In de auto richting Johannesburg om Siph te gaan ontmoeten.

De ochtend was voor ons drieën, bij het ontbijt, ook best emotioneel. Het moment met elkaar nog even beleven, het gezin wordt en is na vandaag anders.  Even daarbij stilstaan.

Vol goede moed zijn we de auto ingestapt en waren we om 10.00 uur in Johannesburg. Daar werden we door de nannies mooi ontvangen, ook de social worker was er en moesten we plaatsnemen in een kamertje om de ontmoeting voor te bespreken en om laatste vragen te stellen. Dit was erg mooi, we kregen allerlei spullen van Siph, schoolwerk, tekeningen en persoonlijke berichten te zien. Deze mochten we meenemen aan het eind van de dag.

Daar werd ook verteld dat Siph erg speciaal is, veel tegenslagen gehad in zijn korte leven, maar altijd leven willen blijven zien en positief zijn. Dat was en is Siph. De nannies vertelden ook dat ze zouden bekijken of Siph direct mee zou kunnen. Veel zou afhangen van de twee uur dat we met hem zouden zijn in die ontmoetingskamer.

Op het moment dat Siph werd binnengebracht, was hij erg gespannen, wat ook verwacht werd. Hij zat bij Caro op schoot en liet zich het eerste half uur niet zien. Alles werd ook door de nannies en social worker geobserveerd. Na twee uur was Siph 'ontdooid'. We hebben gespeeld met ballonnen, boekjes gelezen, bellen geblazen en als gezin proberen te bonden.

Na twee uur zeiden de nannies dat ze een "miracle' zagen. 'He waited for you', zeiden ze. Hij mocht mee naar Pretoria. Na een mooi afscheid van zijn verzorgers is ie met ons in de auto gestapt. Onderweg vond hij de vrachtwagens op de snelweg fantastisch. Uiteindelijk viel ie in slaap bij Caro op schoot.

Eenmaal thuis was ie op zijn gemak. Toch is het nu ook nog steeds spannend, hoe gaan we de structuur doen, hoe laten we hem deze eerste dagen wennen, hoe reageert hij op zijn nieuwe omgeving en hoe reageert Fain?

Fain doet het fantastisch, is happy en vindt het fijn dat Siph er is!

Spannend!Even poseren!Big brother!Afscheid van de nannies!Direct mee! Wow!

Selfie...

Lezen met mama...Met de rugtas naar bed!

1. Oma Harmke:
    10 juni 2021